empowerment voor consultants dankzij eigen Google+ Community

Randstad Professionals draagt het (inter)menselijke aspect hoog in het vaandel. Daarbij is er een centrale rol weggelegd voor ‘tech and touch’, of het inzetten van technologie om menselijk contact te stimuleren. Een project dat die visie perfect belichaamt, is de Google+ Community die de consultants van Randstad Professionals ondersteunt en versterkt. Het hoofddoel? Mensen in hun talenten en ambities laten groeien én antwoorden bieden op al hun vragen. Business Development Partner Hayke Petrus gidst ons door dit initiatief.

kennisdeling en empowerment

Hayke Petrus vertelt hoe het idee voor de Google+ Community ontstond. “Onze consultants zitten verspreid bij verschillende klanten”, steekt ze van wal. “Ze zien elkaar op onze events die enkele keren per jaar plaatsvinden, maar uit een enquête die we onlangs lanceerden, gaven ze aan behoefte te hebben aan frequenter contact – niet alleen om ervaringen uit te wisselen of informatie te delen rond specifieke projecten, maar ook om zich als professionals verder te ontplooien.” Een Google+ Community versterkt bovendien de band tussen en met consultants: “Empowerment en verbondenheid in de digitale wereld staan centraal”, besluit Hayke.

 

van persoonlijke ontwikkeling tot praktische tips

In de Community gaat er uiteraard aandacht naar klantgebonden thema’s, zoals ‘Interessante projecten van consultants’ en ‘Klant in de kijker’. Maar er is evengoed ruimte voor algemene professionele topics, zoals ‘Randstad Professionals in het buitenland’ of ‘Personal development tips’, en zelfs voor een persoonlijke toets, met onder meer een rubriek die jarige consultants in de bloemetjes zet. Ook wordt er zowel ingezet op inspirerende inhoud als op praktische tips. Zo dienen de topics ‘Sectornieuws/Vakgebonden events’ en ‘Getuigenissen van consultants’ vooral tot inspiratie, terwijl de categorie “Informatie over sociale wetgeving en administratieve problemen” consultants heel wat nuttige informatie biedt voor hun dagelijks functioneren.

 

toenemende digitalisering

“We moedigen iedereen aan om lid te worden van de Google+ Community”, benadrukt Hayke. “Nu is het platform nog een ondersteunend communicatiemiddel – email en ons Extranet zijn momenteel de belangrijkste communicatiekanalen – maar op lange termijn gaat het een sleutelrol vervullen. Daarmee willen we inspelen op de toenemende digitalisering en het feit dat jongere generaties ook privé op heel wat sociale media en in verschillende online community’s actief zijn.”

“De betrokkenheid van onze eigen consultants in dit project is cruciaal. Daarom hebben ze rechtstreeks toegang tot de Community. We blijven hen aansporen om het heft in eigen handen te nemen en aan het stuur van hun eigen carrière te zitten”, besluit Hayke.